وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

11 نکته مهم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویسی اندروید

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۱۱ دی ۱۳۹۷

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی

اگرچه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق در حوزه اندروید به نکات زیادی باید توجه کرد، اما در این مقاله 11 نکته مهم آن را ذکر خواهیم کرد. با اینکه یادگیری برنامه نویسی اندروید کار ساده ای است، اما تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق کار دشواری است و نیازمند تلاش، استمرار و سخت کوشی می باشد. هیچ راه میانبری وجود ندارد ولی اگر واقعا عاشق برنامه نویسی هستید این راه را پیدا می کنید.

1- با فریمورک های اندروید آشنا شوید

منظور کد خام اندروید است! کلاس های اندروید را تجزیه و تحلیل کنید، باگ های آن را پیدا کنید، برخی از آنها را درست کنید، شاید این کار ماه ها زمان ببرد. هروقت خسته شدید اندروید را کلا کنار بگذارید!

2- کدهای دیگران را مطالعه کنید

برنامه نویس ها عموماً علاقه ای به خواندن کدهای دیگران را ندارند. اما یک برنامه نویس موفق باید حوصله تمام نشدنی ای داشته باشد و برای یادگیری بیشتر کدهای دیگران را مطالعه کند. شاید بپرسید چه کدهایی را مطالعه کنیم؟ پیشنهاد می کنیم از کتاب خانه یا پروژه های Open Source شروع کنید. روزی حداقل ۳۰ دقیقه کدهای دیگران را خوانده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. بدین ترتیب ایده های زیادی به دست خواهید آورد.

3- زبان های برنامه نویسی جدید یاد بگیرید

شما باید چند زبان برنامه نویسی را بلد باشید. شاید یک زبان برنامه نویسی جایگزین اندروید شد و این کار باعث می شود ذهن برنامه نویسی پیدا کنید. مثلا JavaScript یاد بگرید هرچند که خیلی سخت است اما کاربردی است.

4- الگوهای طراحی جاوا را یاد گیرید

Design Patterns یا الگوهای طراحی در زمان کار با پروژه و آپدیت پروژه فعلی مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن دانش کافی در مورد الگوهای طراحی مانند Factory , Decorator و Facade برای برنامه نویسان اندروید بسیار مهم و حیاتی است.

5- در پروژه های Open-source مشارکت کنید

باگ پروژه های دیگران را که در github گذاشته اند در بیاورید و سعی کنید آنها را رفع کنید و همچنین پروژه های خود را نیز در github قرار دهید تادیگران برای رفع باگهای آن به شما کمک کنند.

6- با امکانات IDE خود آشنا شوید

سعی کنید بیشترین حد بازدهی را در زمان کد نویسی از IDE بدست آورید. کلیدهای میابنر IDE را یاد گیرید برخی از آنها فوق العاده کاربردی هستند.

7- برنامه خود را به درستی طراحی کنید

طراحی یک معماری درست برای برنامه سخت ترین کار ممکن است. ولی یک معماری را یاد بگیرید و در برنامه خود از آن استفاده کنید. مثلا معماری های MVVM یا MVP یا MVC برخی از معماری های اپلیکیشن هستند که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

8- تمیز کد نویسی کردن را تمرین کنید

یکی از مواردی باید در برنامه نویسی رعایت شود کد نویسی تمیز است. شما باید به گونه ای کد نویسی کنید تا در صورتی که پروژه از شما به شخصی دیگر منتقل شد امکان فهم پروژه به سادگی توسط شما ایجاد شده باشد و نیاز به توضیح دوباره پروژه توسط شما و کدهای شما نباشد.

9- کدهای اندروید بیشتری تست کنید

تست کردن کدهای نوشته شده یکی از عواملی است که باعث می شود شما در شرایط مختلف نیاز به تست دوباره آن کد نداشته باشید.

10- روش استفاده از کاتلین را یاد بگیرید

Kotlin یک زبان بسیار ساده است که به تازگی وارد اندروید شده است و به عنوان زبان رسمی اندروید نیز معرفی شده است. هرچند که این زبان تکمیل نشده است اما به سرعت در حال توسعه است. پیش بینی می شود که شاید روزی جاوا کلا از اندروید کنار برود. بنابراین حتما لازم است کاتلین را جایگزین آن کنید.

11- با توسعه دهندگان دیگر در ارتباط باشید

سعی کنید با برنامه نویسانی که تجربه بیشتری دارند صحبت کنید. همیشه آنها چندین قدم از شما جلوتر هستند و راهکاری خیلی خوبی برای مشکل های خیلی بزرگ دارند. شاید بتوانند در عرض چند ثانیه مشکلی را که شما چند روز بروی آن فکر کرده اید حل کنند.

منبع: techbeacon.com

اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved