وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

7 نکته مهم برای افزایش کاربردپذیری (Usability) وب سایت شما

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۲۳ دی ۱۳۹۷

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی
کاربردپذیری وب‌سایت به معنای سادگی و سهولت استفاده از وب‌سایت و سازگاری آن با خواسته‌های کاربران است. البته این یک تعریف جامع از کاربردپذیری است و می‌توان گفت کاربردپذیری وب‌سایت عبارت است از سادگی، سازگاری، آشنایی، ارتباط و دسترسی به یک سایت و بطور کلی کاربرپسند بودن آن. بنابراین در این مقاله و در ادامه 7 نکته مهم برای بهبود کاربردپذیری وب‌سایت شما ارائه می‌شود.

1. زمان بارگذاری صفحه (page load) را کاهش دهید.

ممکن است کاربران قبل از اینکه وب سایت شما بطور کامل بارگذاری صفحه، سایت شما را ترک کنند. بطور متوسط یک کاربر معمولی انتظار دارد تا یک صفحه سایت در کمتر از دو تا سه ثانیه بارگذاری شود. بنابراین اگر زمان بارگذاری صفحه سایت شما طولانی باشد کاربران سایت شما را رها می کنند و به سایت‌های دیگران مراجعه می کنند (معمولا سایت های رقیب). براساس یک نظرسنجی در Kissmetrics، چهل درصد کاربران، وب‌سایتی را که سرعت لود آن بیش از سه ثانیه باشد رها خواهند کرد. یکی از راه‌هایی که می توانید بارگذاری صفحه را کاهش دهید، بهینه‌سازی تصاویر است. با کاهش اندازه فایل و مقیاس دادن آنها به اندازه مورد نظر قبل از آپلود در سایت شما، تصاویر سریعتر بارگذاری می‌شوند و بارگذاری سایر صفحات شما را کاهش نخواهند داد. طرح‌های دیگر، مانند بهینه‌سازی فایل‌های CSS و کش مرورگر، همچنین می‌توانند صفحه را سریع‌تر بارگذاری کنند.

2. یکپارچگی وب سایت خود را حفظ کنید.

ثبات و حفظ یکپارچگی، مهمترین و حیاتی ترین فاکتوری است که باید برای بهبود کاربردپذیری سایت خود در نظر بگیرید. حفظ یک طرح یک دست و مشابه در همه صفحات، کاربر را با نحوه استفاده از سایت شما بیشتر آشنا می‌کند.

3. سایت خود را رسپانسیو کنید.

در 10 سال گذشته تعداد کاربران تلفن همراه بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. براساس گزارشات اعلام شده در سال 2018، بیش از 60 درصد از کاربران اینترنت از تلفن های همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. بنابراین داشتن یک وب سایت موبایل پسند و رسپانسیو دیگر یک گزینه انتخابی نیست و یکی از بخش های اصلی در طراحی رابط کاربری وب سایت است. اگر این واقعیت که بیشتر مردم در حال حاضر به کمک دستگاه‌های تلفن همراه خود مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت اینترنت را مرور می‌کنند، به اندازه کافی برای متقاعد کردن شما به طراحی رسپانسیو سایت قانع کننده نیست، باید به این واقعیت که گوگل برای وب سایت های غیررسپانسیو جریمه در نظر گرفته است توجه کنید. بدین ترتیب عدم اضافه کردن ویژگی رسپانسیو به سایت، باعث می شود ترافیک سایت شما بطور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

4. از یک طرح ناوبری (navigation layout) آشنا استفاده کنید

بدون یک طرح ناوبری ساده و قابل تشخیص، کاربران گیج خواهند شد و بسیاری ممکن است به دلیل سرخوردگی و عدم توانایی در استفاده صحیح، از وب سایت شما خارج شوند. لازم به ذکر است که اکثر کاربران به یک طرح ناوبری خاصی احترام می‌گذارند، بنابراین نیاز به اختراع دوباره چرخ نیست. عموماً کاربران عادت دارند از یک نوار ناوبری ساده در بالای سایت با پیوندهای به صفحات کلیدی و اصطلاحات ساده و مختصر استفاده کنند. پیوستن به این طرح آشنا باعث می شود کاربران هنگام بازدید از سایت شما احساس راحتی کنند. اگرچه برای طراحی منو و ناوبری هیچ قاعده دقیقی وجود ندارد، ولی تجربه نشان داده است که انواع غیر معمول طرحهای ناوبری به ندرت موفق هستند.

5. از تگ های هدر در مطالب سایت استفاده کنید.

محتوای یک سایت یکی از بخش حیاتی آن سایت به ویژه از نظر سئو است. استفاده از تگهای h1 و h2 به نمایش مناسب مطالب شما کمک می‌کند. همچنین تگ h1 کمک بسیار زیادی در بهبود سئو سایت شما می‌کند. استفاده از عنوان ها و زیر شاخه‌ها باعث اعتماد به نفس کاربر خواهد شد که در جای مناسبی قرار دارند و در نهایت باعث می‌شود که کلیک‌های طولانی (long click) افزایش یابد.

6. ویژگی‌های کلیدی خود را برجسته کنید.

داشتن یک بخش که مزایا، محصولات و خدمات شما را نشان دهد، یک راه سریع برای کاربران برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز آنها از شما است. بسیاری از سایت ها همچنین از آیکون‌ها استفاده می‌کنند تا ویژگی‌های کلیدی یا خدمات خود را برجسته کنند. این آیکونها همچنین می‌توانند برای نشان دادن نکات کلیدی در صفحه سایت شما استفاده شوند. استفاده از آیکون باعث می‌شود قدرت درک بهتره بخشهای مختلف سایت برای کاربر راحت‌تر باشد و کاربر گاهی بدون نیاز به خواندن متن یک تیتر و تنها با دیدن آیکون متوجه شود که آن تیتر متعلق به چه بخشی است.

7. از تصاویر استفاده کنید - اما بیش از حد از آن استفاده نکنید.

مهم است که کاربران و مشتریان شما از خدمات خود آگاه شوند و چگونگی استفاده از آنها را بدانند. تصاویر یک راه عالی برای شکستن مطالب شما هستند و کاربران را به سایت شما علاقه‌مند می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که فقط دو تا سه ثانیه طول می کشد تا کاربر را قبل از اینکه به وب سایت دیگری منتقل شود تحت تأثیر قرار دهد. هرچند تصاویر به بهبود قابلیت استفاده وب‌سایت شما کمک می‌کند و به طور بالقوه باعث جذب بیشتر کاربران به محتوای شما می‌شود، تصاویر بیش از حد و یا تصاویر بهینه‌سازی نشده می‌تواند تاثیر منفی بر روی وب سایت شما و استفاده از آن داشته باشد.
منبع: وب‌سایت receptional.com
اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved