وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

افزایش ترافیک سایت با استفاده از سئو تکنیکال 

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۰۵ اسفند ۱۳۹۷

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی
امروزه بسیاری از شرکت ها برای جذب مشتریان جدید از بلاگ سایت خود به عنوان یک عنصر کلیدی بهره میبرند. موارد مهمی وجود دارد که موجب کسب موفقیت در نوشتن یک پست و افزایش راندمان بلاگ شما می شود در حالی که بسیاری از وبلاگ نویس ها به آن توجه نمی کنند. در ادامه این مطلب چند نکته مهم در مورد اجرای سئوی تکنیکال ارائه می شود که موجب افزایش قابل توجه ترافیک سایت شما در یک بازه زمانی یک ساله خواهد شد.

1. ایجاد لینک

ایجاد لینک های داخلی و بک لینک ها موجب هر چه بیشتر دیده شده وب سایت شما می شود. اقدامات اصلی در این قسمت عبارتند از:
نوشتن پست مهمان: نوشتن پست مهمان برای سایر سایت ها و همچنین دیده شدن توسط مصاحبه با شما، موجب ایجاد بک لینک های زیادی برای وبلاگ شما خواهد شد.
روابط عمومی قوی: ایجاد ارتباط با ژورنالیست ها و انتشارات می تواند موجب ایجاد یک سایت قوی برای شما گردد.

2. تولید محتوا

داشتن یک وبلاگ دارای محتوای فراوان و نوشته شده با ذهنیت سئو می تواند همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. در نتیجه با داشتن چنین وبلاگی ترافیک وب سایت شما نیز در حد بسیار خوبی خواهد بود. بنابراین، نوشتن محتوا بایستی در صدر اولویت های شما بوده تا بدین وسیله مقدمات کار را فراهم کرده باشید.

3. no index کردن صفحات کم اهمیت

یکی از مشکلات رایج در سایت ها این است که صفحاتی از آنها مانند صفحات دسته بندی، صفحات برچسب، صفحات نویسندگان، صفحات بایگانی، صفحات پیوست و صفحات تکراری دارای پارامتر URL در گوگل ایندکس شده که ارزش خاصی برای گوگل و حتی کاربران ندارد. با no index کردن این گونه صفحات جلوی ربات های گوگل از اتلاف وقت در وبلاگ خود را بگیرید. در این شرایط ربات های گوگل با توجه به بودجه پایشی سایت، فرصت بیشتری برای ایندکس صفحات اصلی خواهند داشت.

4. محتوای ضعیف

بسیاری از وبلاگ ها دارای محتوای ضعیف هستند. به عنوان مثال دسته بندی هایی که تنها محدود به چند پست و یک مقدمه چند خطی در ابتدای خود هستند. چنین صفحاتی در صورت هدف گذاری برای کلمات کلیدی رقابتی شانسی برای نمایش در نتایج جستجو نخواهند داشت.

5. بهبود سرعت بارگذاری سایت

از جمله مواردی که بر روی سرعت سایت تاثیر می گذارند عبارتند از بارگذاری فونت های مختلف، تصاویر پرحجم و عدم وجود کش. بنابراین توجه به موارد فوق می تواند باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما شود. همچنین اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا استفاده می کنید می توانید با نصب افزونه های مرتبط، تا حدی این مشکل را حل کنید.

6. ادغام کردن محتواهای مشابه

یکی از مشکلات سایت ها این است که گوگل معمولا برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص چندین محتوای مشابه از یک سایت را در جستجوی انتخاب می کند. چنین شرایطی نشان می دهد که گوگل قادر به انتخاب بهترین نتیجه نیست. بنابراین پیشنهاد می شود که چند محتوای نمایش داده شده را در صورت امکان با یکدیگر ادغام کنید. با انجام این کار شانس افزایش رتبه سایت شما بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

7. ارائه نقشه سایت مناسب

برخی از سایت ها دارای چندین نقشه سایت ثبت شده در گوگل سرچ کنسول هستند، در حالی که بسیاری از آدرس های ثبت شده در این نقشه های سایت نیازی به پایش مجدد ندارند. بنابراین بهتر است نقشه سایت تنها داری آدرس هایی باشد که به صفحات با ارزش سایت محدود شده اند. این کار باعث می شود گوگل متوجه شود که کدام یک از صفحات سایت نیاز به ایندکس سریعتری داشته و از نظر شما نیز مهمتر محسوب می شوند.

8. ایجاد توازن بین محتوا سایت و تبلیغات

یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد سایت ها تبلیغات است. با این حال اگر شما در سایت خود از تبلیغ های بسیار فراوان استفاده کنید، از کارایی و ترافیک وب سایت شما کاسته شده و در نتیجه درامد شما کاهش خواهد یافت. ایجاد توازن در بین دو بخش محتوا و تبلیغ کار مهمی ست و بروزرسانی های اخیر گوگل نشان می دهند که گوگل با استفاده افراطی از تبلیغات در وب سایت ها مخالف است.

9. اصلاح ساختار صفحه

یکی از مشکلات رایج در سایت ها این است که از تگ های هدر به جای اینکه ساختار دهی به محتوا، به عنوان استایل دهی به تیتر ها و متن ها استفاده می شود. استفاده از تگ های h1، h2 و h3 می توانند ساختار محتوای سایت را به خوبی نمایش دهد. در نتیجه گوگل به راحتی می تواند ارتباط بین تیترها و بلوک های متنی را درک کند. در صورتی که در وب سایت شما این موارد رعایت نشده است پیشنهاد می شود تا با کمک توسعه دهنده سایت خود اقدام به اصلاح آن کنید.

10. بهینه سازی لینک های داخلی

بهینه سازی لینک های داخلی سایت دارای اهمیت فراوانی برای وب سایت ها هستند. توجه به موارد زیر می تواند در اجرای این کار به شما کمک کند:
لینک های نامعتبر و داری خطای 404 را تصحیح کنید.
لینک های اصلی (نهایی) را جایگزین لینک هایی کنید که موجب ریدایرکت شدن می شوند.
به صفحاتی که دارای اهمیت بیشتری برای شما هستند لینک های بیشتری اضافه کنید.

11. بروزرسانی لینک ها

باتوجه به اینکه محتوای سایت شما به مرور زمان بیشتر و بیشتری می شود، در نتیجه لازم است که هر از چند گاهی نگاهی بهanchor task لینکها انداخته و از بروز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. برای مثال صفحه هدف شما در بعضی از کلمات در طول زمان ممکن است تغییر کند و به همین نسبت بایستی اقدام به تصحیح لینک های داخلی کنید. همچنین اجبار به تغییر متن لینک ها نیز در طول زمان دور از انتظار نخواهد بود.

حرف آخر

اگرچه یافتن عوامل تاثیر گذار در سئو تکنیکال کار سختی است، اما توجه به همه موارد فوق می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد. همچنین توجه به ایجاد محتوای جامع در سایت نیز می تواند موجب سرازیر شدن کاربران به سایت شما گردد. بنابراین اگر بعنوان یک تولیدکننده محتوای حرفه ای تاکنون به سئو تکنیکال سایت توجهی نکرده اید، بهتر است که از همین امروز دست به کار شوید تا از حداکثر پتانسیل سایت خود برای دستیابی به موفقیت استفاده کنید.
* شرکت گیلاس با نزدیک به یک دهه تجربه در زمینه طراحی سایت در استان گیلان و شهرستان رشت امادگی دارد جهت اجرای پروژه سایت و ارائه خدمات سئو تکنیکال با شما همکاری کند.
اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved