وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

آموزش استفاده از گوگل آلرت (Google Alerts)

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۱۸ دی ۱۳۹۷

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی
هشدار گوگل یا گوگل آلرت یکی از مفیدترین و در عین حال ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل محسوب می شود. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک هشدار (alert) بگذارید. بدین ترتیب زمانی که موضوعی مرتبط با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما ایمیل می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌ کنید. اما می‌ خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌ شود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو می‌کنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شده از آن باخبر شوید. اینجاست که گوگل آلرت به کار شما خواهد آمد! بطور کلی گوگل آلرت یک ابزار کاربردی است که می تواند برای کاربران مفید بوده و تا حد قابل ملاحظه ای در زمان کاربر برای جستجو یک مطلب خاص در سایت‌های مختلف صرفه جویی می‌کند. این ابزار به نوعی مانیتور کردن وب سایتها با توجه به مطالب و کلمات کلیدی که شما انتخاب کرده‌اید و ارسال مطلب مورد نظر به حساب کاربریتان است. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چراکه گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهد. با استفاده از گوگل آلرت شما می‌توانید رقبای خود را نیز مانیتور کنید و فعالیت های آنها را زیر نظر بگیرید. براساس مستندات ارائه شده در سایت گوگل ۵ مولفه زیر می تواند مورد جستجو قرار بگیرید:
دنبال کردن اخبار و حوادث دنباله دار
دنبال کردن اخبار تیم ورزشی مورد علاقه شما
دنبال کردن اخبار صنعت یا خدمات خاص
دنبال کردن اخبار افراد معروف و اشخاص خبرساز
دنبال کردن اخبار رویدادهای خاص در رشته مورد علاقه شما

روش استفاده از گوگل آلرت:

استفاده از گوگل آلرت بسیار ساده است. برای این کار کافیست در ابتدا وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. سپس با مراجعه به آدرس http://www.google.com/alerts وارد گوگل آلرت شوید مراحل زیر را ادامه دهید.
1. همانند جستجو در گوگل در قسمت جستجو گوگل آلرت عبارت مورد نظر خود را وارد کنید.
2. وقتی عبارتی را وارد کنید، صفحه‌ای جدید باز می‌ شود و گزینه‌ی CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است. گزینه‌ی Show options هم سمت راست دکمه‌ آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه‌ی زمانی، منبع، زبان، محدوده‌ی جغرافیایی و تعداد لینک‌ها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه‌ Deliver to است که می‌ توانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.
3. در قسمت اول یعنی بازه‌ی زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، زمانبندی ارسال نتایج برای خود را تعیین کنید. می‌توانید گزینه‌ی As it happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد فرستاد .همچنین می توانید گزینه های دیگر مانند یکبار در روز (Once a day) یا یکبار در هفته(Once a week) را برای دریافت یک ایمیل از کلیه نتایج طی این زمانبندی ها انتخاب کنید. سایر قسمت ها نیز بسیار ساده است و نیاز به توضیح دادن ندارد.
4. در پایان برای ایجاد آلرت بر روی گزینه ی Create Alert کلیک کنید.
5. به ایمیل خود وارد شوید و ایمیلی که گوگل برای تایید فرستاده است را باز نمایید. سپس برای فعال سازی آلرت خود مراحل مورد نیاز را انجام دهید. در قسمت‌های پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه می دهد. پس از ساختن آلرت دوباره می‌توانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرت‌های خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید.
منبع: سایت wikihow.com
اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved