وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

اهمیت روانشناسی رنگها در طراحی وب سایت

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۳۰ بهمن ۱۳۹۷

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی
رنگ ها قدرتمند هستند. آنها قادرندکاربران را در همان لحظه اول جذب و یا طرد کنند. بنابراین برای طراحی یک وب سایت لازم است تا در مورد رنگ ها و تاثیرشان بر روی کاربران بیشتر بدانیم. روانشناسی رنگ ها یکی از مهمترین مسائل در طراحی وب سایت است. روانشناسی رنگ ها به معنی نحوه تاثیر رنگ ها بر رفتار و احساس انسان است. شناخت رنگ های گرم و سرد، دایره رنگ، رنگ های مکمل و متمم به ما کمک می کنند تا بتوانیم نرخ کلیک کاربران را در سایت خود افزایش دهیم. با توجه به اینکه در طراحی سایت ما به طور مستقیم با مخاطب (کاربر) خود در ارتباط نیستم باید به تجربه‌ی کاربر در زمانی که سایت ما را مشاهده و بررسی می کند اهمیت بسیاری دهیم. در حقیقت باید بتوانیم پیام مورد نظر وب سایت خود را با استفاده از رنگ ها به مخاطبین خود ارسال کنیم. بکارگیری رنگ ها در موقعیت مناسب می تواند به ما در این امر کمک کند تا بتوانیم به کاربر زمانی که در حال وبگردی است احساس خوبی القا کنیم. بنابراین پیش از آنکه دست به کار شویم و شروع به طراحی رابط کاربری سایت کنیم به منظور بهبود تجربه کاربری بهتر است که مفاهیم رنگ ها را شناخته و با توجه به آنها تصمیم گیری نمائیم. در ادامه مفاهیم درونی چند رنگ اصلی که می توانند در طراحی سایت استفاده شوند ارائه شده است.


رنگ سفید

رنگ سفید تداعی کننده صداقت و پاکیزگی است. سفید بهترین رنگ برای پس زمینه وب سایت می باشد. در تجارت سفید رنگی انرژی بخش است.

رنگ سیاه

سیاه رنگی است که به ظرافت و قدرت، فریبندگی، مهارت و باستان اشاره دارد. رنگ سیاه به عنوان متن روی یک پس زمینه روشن بسیار ایده آل است. اما اگر به عنوان رنگ پس زمینه استفاده شود چشم را خسته می کند.

رنگ زرد

زرد رنگ شادی است. هم رنگ نور خورشید است و حس گرمی، خوشی، نامرد، ترسویی و حسادت را تداعی می کند. زرد سخت ترین رنگ برای چشم است و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نماد طبیعت و در تزئین محبوب ترین رنگ می باشد. این رنگ ساده ترین رنگ برای چشم است و می تواند بینایی را بهبود ببخشد. سبز رنگ آرامش بخش و باعث طراوت است. سبز تیره مردانه نماد محافظه کاری و دلالت بر ثروت است.

رنگ قرمز

رنگ قرمز نشانگر احساس هیجان و انرژی است همچنین باعث افزایش ضربان قلب و سرعت تنفس میشود، اتومبیل های قرمز برای دزد ها جذاب تر است و جالب است بدانید که مردم روسیه نسبت به رنگ قرمز احساس بدی دارند زیرا نماد کمونیست می باشد و استفاده از آن ممکن است در این کشور باعث بی اعتمادی به شما شود. قرمز در تجارت بمعنی وام و بدهی می باشد.

رنگ آبی

آبی رنگ آسمان ها و زمین است و یکی از محبوب ترین رنگ هاست و مخالف رنگ قرمز است. همچنین نشانه صلح و آرامش است و باعث می شود تا بدن مواد شیمیایی آرامش دهنده تولید کند. آبی القا کننده امنیت، اعتماد و مسیولیت پذیریست و در مخاطب خود حس سرما، باران، ایمان، وفاداری و وابستگی را بوجود می آورد. در تجارت معنای ضمانت مالی میدهد. این رنگ در اتاق استراحت و خواب به کار می رود. افراد در اتاق های آبی کارایی بیشتری دارند.

رنگ صورتی

تداعی کننده ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی گناهی است.

رنگ بنفش

رنگ بنفش نمایانگر ثروت، پیجیدگی و سلطنت است. همچنین رمانتیک و زنانه می باشد و به دلیل آن که در طبیعت بسیار کمیاب است به عنوان رنگ مصنوعی شناخته می شود.

رنگ نارنجی

پر از حس زندگی و شوخ طبعی است. لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق کردن، چالاکی و نیرو را به مخاطب خود القا می کند و نشان تحمل و بلند همتی است.

رنگ قهوه ای

حس تاثیر گذاری داشته و متانت، توانگری مالی را یادآوری می کند . قهوه ای در طبیعت بسیار فراوان است.

رنگ خاکستری

رنگی خنثی است که صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن را القا می کند و با رنگ های دیگر به خوبی ترکیب می شود. خاکستری در تجارت به معنای سنت گرایی است.

رنگ طلایی

نشانگر ارزشمند بودن، گران بودن و پرستیژ است.

رنگ نقره ای

حس سرما، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ را القا می کند. رنگی سرد است که هارمونی خوبی با رنگ های دیگر دارد.
در نهایت شما باید بتوانید با توجه به محتوی و عملکرد سایت و بر اساس پیامی که هر رنگ بر مخاطب خود دارد سایت مورد نظرتان را طراحی و رنگ بندی کنید. اگرچه رنگ ها در فرهنگ های مختلف معنا و مفهوم متفاوتی دارند اما تاثیر آنها در 90 ثانیه اول بر کاربران یکسان است و تاثیر مستقیمی بر روی فروش در سایت های فروشگاهی دارند.
اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved