وبلاگ

جایی که اخبار بروز منتشر می کنیم

چطوری یک وبسایت حرفه ای تهیه کنیم؟

تیم تحریریه گیلاس

با گیلاس بی نهایت خود را بسازید

دسته بندی:

IT

زمان انتشار:

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

مدت زمان مطالعه:

۸ دقیقه

نویسنده:

تحریریه گیلاس

تعداد بازدید:

۳۲ بازدید

تعداد دیدگاه:

بدون دیدگاه

وبسایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

آخرین سطح تکنولوژی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر
فروشگاه اینترنتی

سایت های شرکتی

راه اندازی وبسایت با گرافیک منحصر به فرد برای برند شما بیشتر
سایت های شرکتی

وبسایت فروش محتوای آموزشی

این اپلیکیشن ها با قابلیت فروش آنلاین فایل های آموزشی... بیشتر
فروش محتوای آموزشی

چطوری یک وبسایت حرفه ای تهیه کنیم؟

چطوری یک وبسایت حرفه ای تهیه کنیم؟

بعد از ۱۵ سال کار کردن تو حوزه آی تی سعی کردم به مجموعه چالش های تهیه یک وبسایت خوب برای کسب و کار بپردازم. 

در این یادداشت سعی میشه به چالش های یک خریدار وبسایت و یا اپلیکیشن موبایل پرداخته بشه که چطور می تونن یک سرویس دهنده خدمات آی تی برای طراحی  وبسایت حرفه ای پیدا کنن. مسیر سخت نیست اما طی کردن یک روند حرفه ای به شما کمک می کنه که چالش های خودتون رو توی این مسیر به حداقل برسونید. سوخت و ضرر مالی نداشته باشید . در ادامه مطلب ، شما ، به عنوان خریدار وبسایت با عنوان « کارفرما » نام برده می شید و شرکت یا شخص ارائه دهنده خدمات با عنوان « پیمانکار ‌»

۱. گام اول : تهیه یک RFP  ( یا درخواست کارفرما برای ارائه پروپوزال توسط پیمانکار )

هر چی تو ذهنتونه بنویسید. مهم نیست که می خواید یه استارت آپ راه اندازی کنید یا یک فروشگاه اینترنتی . مهم اینه نتیجه باید نیازمندی هایی که شما برای رفع اون اقدام به طراحی سایت کردید رو برآورده کنه. حتما سرچ کنید. اگر تو اقیانوس آبی دارید قدم میذارید ( بازار بدون رقیب ) حتما از یک مشاور برای بررسی ایده استفاده کنید. اگر رقیب دارید ، رقیباتون رو رصد کنید . ویژگی های کلیدی کسب و کار اینترنتی مد نظرتون رو یادداشت کنید. اون ها رو با ترتیب اولویت ۱ ، ۲ ،۳ شماره گذاری کنید. این کار از دو جهت به شما کمک می کنه. اول اینکه  جلسه حضوری روی اون ویژگی ها پافشاری کنید تا قطعا با کیفیت مد نظر شما اجرا بشه. دوم اینکه اگر مشکل تامین مالی داشتید میتونید فقط اولویت ها رو تحویل بگیرید و ما بقی رو به زمان بعد موکول کنید. هرچقدر بیشتر به جزییات بپردازید ، بیشتر میتونید پیمانکار رو برای ارائه خدمات در آینده پاسخگو کنید. این متن رو حتما مستند کنید و یه کپی ازش داشته باشید

ویژگی های کلیدی کسب و کار اینترنتی مد نظرتون رو یادداشت کنید. اون ها رو با ترتیب اولویت ۱ ، ۲ ،۳ شماره گذاری کنید.

۲. گام دوم : انتخاب پیمانکار

شاید سخت ترین قسمت کار همین قسمت باشه. اما با توجه به اینکه شما یک RFP دارید ، فرایند کمی ساده تر خواهد شد. با چندتا تریک آشناتون می کنم که به سادگی میتونید سرویس دهنده رو آنالیز کنید.

اگر خودتون سابقه اجرایی تو حوزه آی تی ندارید با فری لنسر ها و شرکت های یک نفره وارد مذاکره نشید. شاید هزینه کمتری پیشنهاد بدن اما مطمئنا تو بحث پشتیبانی و توسعه آتی به مشکل می خورید

در صورتی که آینده پر پیشرفتی برای کارتون میبینید از سایت ساز ها استفاده نکنید. سرویس بزرگی تو دنیا وجود نداره که از سایت سازها استفاده کنه. و یک مثال خوب میتونه قیاس گل مصنوعی و گل طبیعی باشه. شما هرگز نمی تونید با اجاره گل مصنوعی ، تجربه ای حتی نزدیک به داشتن یک گل زنده و طبیعی رو داشته باشید.

فقط با پیمانکار هایی وارد مذاکره بشید که سابقه اجرایی توی اون قسمت رو دارن. مثلا اگر یک استارت آپ تو حوزه تحلیل اطلاعات داده های ترافیکی رو میخواید اجرا کنید ، پیمانکار باید سابقه تو حوزه نرم افزار های مکان محور رو داشته باشه و اون پلتفرم رو به انتها رسونده باشه.

اگر یک فروشگاه اینستاگرامی هستید و کلی فالوور دارید باید با پیمانکاری کار کنید که علاوه بر اینکه سابقه اجرای سایت فروشگاهی رو داشته باشه ، تجربه بالا نگه داشتن یک سایت با فالوور های اینستاگرامی نزدیک به سایت شما و یا بالاتر رو داشته باشه

.

پلتفرم موضوع بسیار مهمیه. مثلا اگر شما نرم افزار اندرویدی میخواید ، یک شرکت پر سابقه تو حوزه وبسایت نمی تونه کیفیت مناسبی ارائه کنه مگر اینکه تو حوزه اپلیکیشن های اندرویدی هم دارای سابقه موفق باشه.

۳. گام سوم :  بررسی پروپوزال پیمانکار 

خب تا اینجا پیش رفتید که وارد مذاکره مستقیم با پیمانکار شدید. نیازمندی های شما مشخصه و البته به پیمانکار هم از اون ها مطلعه. 

توی این مرحله شرکت های پر رزومه و حرفه ای تر به شما پروپوزال مستند می دن یا نمونه کارهایی ارائه میدن که نیازمندی ها ی شما به وضوح توش قابل رویته. 

دقت کنید موضوع های مورد بحث اولیه موارد شماره یک تو RFP شماست . در مورد اجرای قطعی تمام موارد به قطعیت برسید. اگر لازمه توی قرارداد درج بشه. اگر فکر می کنید چالشیه توضیحات بیشتری بخواید. و در پایان کاملا باید مجاب شده باشید که به نیازمندی های اولیه میرسید. حالا وقتشه که درمورد دو موضوع بسیار مهم مذاکره کنید. زمان اجرا و هزینه اجرا.

در مورد زمان اجرا اگر از محصولات یک شرکت استفاده کنید سرعت و هزینه اجرا با اختلاف پایین تره. اگر ایده شما نیاز به توسعه یا تغییرات تو محصول داشته باشه حتما و حتما باید این تاثیر در زمان و هزینه مشخص باشه. دقت کنید یک فاکتور برای این بخش رو مد نظر قرار بدید و اون هم نفر/ساعت اجرای کاره. 

در پایان یک نکته مهم رو مد نظر قرار بدید و اون اینه که نتیجه این مذاکرات باید خودش رو تو قرارداد نشون بده. مثلا اگر از محصولات پیمانکار استفاده می کنید ، نباید بیش از ۱۵ روز تحویل داشته باشه. اگر توسعه اختصاصی برای شما ارائه می شه نتیجش باید به صورت حاصل جمع تحویل محصول اولیه + نفر/ساعت ارائه شده برای اون توسعه خواهد بود.

حتما و حتما تو قرارداد شرط دیرکرد تحویل قرار بدید به صورتی که در صورت دیرکرد بخشی از ضرر های شما پوشش داده بشه.مثلا روزی ۱٪ از مبلغ قرارداد میتونه فاکتور جذابی برای شما باشه.

۴. گام چهارم و آخر :  قرارداد

آخرین گام کار بستن قرارداده. موضوع مالیات بر ارزش افزوده رو بررسی کنید تا در صورت ارائه قرارداد به اداره مالیات با مشکل مواجه نشید. حتما تاریخ پرداخت ها رو با پیمانکار چک کنید. تاریخ تحویل پروژه و شرط دیرکرد رو درنظر بگیرید. در صورت لزوم میتونید یک نسخه خام قرارداد رو از پیمانکار بگیرید و  از نظام صنفی رایانه استعلام بگیرید. اینجوری بدون نیاز به وکیل تا حدی از نگرانی شما برای جزییات قرارداد کم میشه. حتما و حتما دامنه سایت به اسم خودتون خریداری بشه. برای این کار می تونید کلمه « خرید دامنه » رو جستجو کنید. داخل سایت عضو بشید و اطلاعات کاربری خودتون رو در اختیار شرکت پیمانکار بذارید تا دامنه رو از طریق همون اکانت خریداری کنن.

خرید پنل اس ام اس ، موضوع اینماد و … باید به نام شما باشه.

نکات مهم رو سعی کردم بگم . امیدوارم یک سرویس اینترنتی بدون چالش رو تجربه کنید. در صورت نیاز به مشاوره از بخش تماس با ما استفاده کنید.

یادداشت مدیر عامل

اجرای استارت آپ های حرفه ای

شرکت داده پردازان گیلاس شمال با دارا بودن سال ها تجربه ی موفق، قادر است تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

برای مشاوره و شروع استارت آپ خود با مشاورین ما در تماس باشید
شرکت نرم افزاری گیلاس
با بیش از ده سال تجربه، قدم در راه تکنولوژی و نوآوری گذاشتیم. اگر ایده های خلاقانه ای دارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.
اطلاعات تماس

کلیه حقوق برای شرکت داده پردازان گیلاس محفوظ می باشد.

.Made with in Gilace.com © All rights reserved